Close Menu
×

Koszyk

SUBSKRYBCJA - NEWSLETTER

Jeśli chcesz wiedzieć, co u Nas słychać? Jakie filmy warto zaproponować dzieciom i młodzieży?
Zostaw swojego maila, a my będziemy się z Tobą kontaktować.
Pierwsza wiadomość powinna przyjść już po chwili.
Pamiętaj, że mogła trafić do folderu
SPAM lub OFERTY

Jeśli chcesz wiedzieć, co u Nas słychać? Jakie filmy warto zaproponować dzieciom i młodzieży? Zostaw swojego mejla, a my będzie się z Tobą kontaktować. Pierwsza wiadomość powinna przyjść już po chwili. Pamiętaj, że mogła trafić do folderu SPAM lub OFERTY

Doktor nauk humanistycznych, filmoznawczyni, pedagożka, certyfikowana trenerka PISF i CEO w zakresie edukacji filmowej. Dysertację doktorską pt.: „Aksjologiczne aspekty edukacji audiowizualnej w kontekście dominujących postaw odbiorczych uczniów polskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych” obroniła na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez kilka lat pracowała w śląskich szkołach ponadgimnazjalnych jako nauczycielka Wiedzy o Kulturze. W tym czasie, w I Liceum Ogólnokształcącym w Tychach zainicjowała festiwal kultury młodzieży szkolnej „Kruczek z COOLturą”, który na stałe wszedł do harmonogramu imprez szkolnych.Od kilkunastu lat zajmuje się edukacją filmowo-medialną dzieci i dorosłych.

Była autorką i koordynatorką pięciu edycji Multimedialnego Programu Edukacyjnego realizowanego przez Apollo Film w miastach województwa małopolskiego. W 2011 roku stworzyła Interdyscyplinarny Projekt Edukacji Medialnej „KinoSzkoła”, w którym uczestniczy kilkadziesiąt tysięcy uczniów z całej Polski. Przez kilka lat była przewodniczącą Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Vendetta”, prowadzonego przez Tyskie Stowarzyszenie Promocji Kultury Młodych przy Kinie Andromeda w Tychach.

W 2010 roku zasiadała w jury Dziecięcego Festiwalu Filmowego „Galicja”. W 2009 roku zdobyła Nagrodę Publiczności na I Ogólnopolskim Konkursie Prelegentów Filmowych, który odbywał się podczas Festiwalu Filmowego w Zwierzyńcu. Prywatnie (prawie)spełniona rockmanka i szczęśliwa mama dwóch urwisów – Franka i Małego Lu. Jej marzeniem jest otworzenie niewielkiego, studyjnego kina.

Doktor nauk humanistycznych, filmoznawca, autor programów edukacji filmowo-medialnej, specjalizuje się w zagadnieniach audiowizualnej komunikacji kulturowej, manipulacji i perswazji w mediach. Wiedzę kulturoznawczą wykorzystuje do badań nad potrzebami edukacyjnymi nauczycieli i uczniów.

Obszar zainteresowań dopełnia tematyka pracy magisterskiej i rozprawy doktorskiej obejmująca zagadnienia tożsamości kulturowej badanej poprzez teksty kultury: komiks i film animowany. Jego pierwszy zawód – aktora – pomaga w prowadzeniu interaktywnych zajęć z dziećmi. Szczególnie lubi tworzyć z dziećmi i młodzieżą filmy animowane i aktorskie. Przez wiele lat zasiadał w zarządzie Tyskiego Stowarzyszenia Promocji Kultury Młodych, organizując imprezy filmowe oraz kultową już cykliczną imprezę „Reggae na lodzie”. Do czasów zamknięcia prowadził Kina „Ars” w Dąbrowie Górniczej i „Adria” w Mikołowie.

Dobry Duch KinoSzkoły. Ogarnia wszystkie najważniejsze organizacyjne sprawy i jest wsparciem dla koordynatorów, prelegentów i nauczycieli.
Kocha kino i Kasię Nosowską, jest propagatorką edukacji wolnościowej, stara się żyć w zgodzie z założeniami Porozumienia Bez Przemocy. Będąc mamą 9-letniej córki, jest na drodze nieustannego rozwoju, co przyjmuje z wdzięcznością i ciekawością.

Jako animator kultury radość życia czerpie z aktywizowania społeczności i pokazywania nowych form spędzania wolnego czasu. Niespożyty temperament dzieci, z którymi pracuje, naturalność ich zachowań inspiruje ją i daje ogromną satysfakcję z działania. Na co dzień koordynuje zajęcia KinoSzkoły w kinach zachodniej Polski. Jej impulsem do działania są spotkania z ciekawymi ludźmi, które dostarczają pozytywnych wrażeń i dają dużo energii. Jako politolog poszukuje dziedzictwa kulturowego regionów, by następnie jako krawcowa tchnąć w skrawek materiału duszę miejsca, do którego przybyła. Prywatnie mama 4 letniej Marianki oraz 2 letniej Antosi.

Absolwent Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Wyższej Szkoły Oficerskiej im. Generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu.

Oficer rezerwy w stopniu podporucznika. Organizuje i prowadzi  obozy przetrwania dla dzieci i młodzieży gdzie udowadnia ,że bez prądu, Internetu i smartfonu można nie tylko przeżyć ale ciekawie spędzać czas.
Zawodowo koordynator i prelegent Programu KinoSzkoła. 
Edukator medialny. Współautor cyklu Kinoprzedszkole.
Interesuje się nowymi technologiami i ich wpływem na społeczeństwo.
Miłośnik literatury i filmów z gatunku fantastyki naukowej.
Prywatnie mąż i ojciec dwóch córek: Marianny i Antoniny.
Pasjonat dobrego jedzenia. Prowadzi profil “tata_od_kuchni” w serwisach społecznościowych Instagram i Facebook.
Kolekcjoner: zbiera komiksy polskie i zabawki z okresu PRL-u.
W wolnych chwilach eksploruje dziwne i niedostępne miejsca.

Współzałożycielka śląskiej Wioski Rodziców, współorganizatorka pierwszej na Śląsku Konferencji Empatii, uczestniczka wielu warsztatów z Porozumienia bez Przemocy, empatyczna opiekunka dzieci na rodzinnych obozach Inkubatora Empatii, wytrwale praktykująca i pogłębiająca język żyrafy. Na co dzień pracuje w szkole wierząc, że skuteczne nauczanie oparte jest na relacji.

Doktor nauk humanistycznych związany z Instytutem Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi konwersatoria i laboratoria m.in. z przedmiotów: Główne kierunki filmu światowego, Wiedza o telewizji, Kanon kina światowego, Pogranicza mediów, Film w kulturze cyfrowej, Ekrany w kulturze, Interpretacja przekazów audiowizualnych, Kino współczesne – gatunki i autorzy. Współpracował z „Kwartalnikiem Filmowym”, Kwartalnikiem Kulturalnym „Opcje”, dwutygodnikiem internetowym „artPAPIER”. Interesuje się współczesną kinematografią mainstreamową (szczególnie amerykańską), telewizją jakościową, problematyką wirtualnej rzeczywistości oraz wpływem nowych mediów na tradycyjnie pojmowane kino.

Z młodzieżą pracuje od 1999 roku. Jest pomysłodawcą warsztatów dziennikarskich, które organizuje i prowadzi cyklicznie od 2004 roku. Jako lider Filmoteki Szkolnej w województwie mazowieckim prowadzi warsztaty filmowe dla nauczycieli i uczniów, m.in. animacji poklatkowej. W 2015 roku został uhonorowany Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w dziedzinie edukacji filmowej. Jest animatorem w Mazowieckim Programie Edukacji Kulturalnej. Szkoli nauczycieli, uczniów i rodziców w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu w ramach programu „Cybernauci”. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Realizuje projekt Filmowe Lekcje Wychowawcze fundacji Generator. Jest autorem scenariuszy lekcji dostępnych na stronach Legalna Kultura oraz Edukacja Filmowa. Wchodził w skład jury nauczycieli podczas 33. Międzynarodowego Festiwalu Filmów dla Dzieci i Młodzieży „Ale Kino”. Ukończył studia podyplomowe StART! dla nauczycieli w Warszawskiej Szkole Filmowej. Na co dzień uczy języka polskiego w Zespole Szkół Budowlanych w Radomiu. Prowadzi strony internetowe www.filmowy.radom.pl oraz www.festiwalowa.radom.pl.

Filmoznawczyni i lektorka języka polskiego jako obcego. Adiunkt w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach UŚ. Stypendystka Fulbrigt Slavic Award na University of Washingyon w Seattle (2017/18), w 2016/17 lektorka języka polskiego w paryskom Inalco. Zaangażowana w liczne projekty edukacji medialnej w całej Polsce. Jest też autorką naukowych opracowań z zakresu nauczania o filmie i fotografii. Prowadzi edukacyjny blog: www.lekcjeofilmie.pl. Wydała dwie filmoznawcze książki: “Dotyk światła” (2012) i “Filmowe cuda i sztuczki magiczne. Szkice z archeologii kina” (2015). Laureatka głównej nagrody im. Inki Brodzkiej-Wald za najlepszą pracę doktorską z zakresu współczesnej humanistyki (2012).Współzałożycielka katowickiej Fundacji dla Filmu i Fotografii.

Psycholog, psychoterapeuta. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego.

Od początku kariery zawodowej zajmuje się dziećmi i ich rodzinami: wczesną interwencją terapeutyczną u dzieci z zaburzeniami rozwoju, diagnozą psychologiczną, psychoedukacją rodziny. P rowadzi dziecięce i młodzieżowe grupy terapeutyczne, psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz terapię par i rodzin. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

W pracy terapeutycznej i diagnostycznej opiera się najsilniej na ujęciu systemowym i holistycznym rozumieniu rozwoju człowieka. Swój warsztat cały czas doskonali, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach i konferencjach oraz ucząc się przez doświadczanie – jako psycholog, terapeuta, matka, człowiek.

Instruktor edukacji filmowej w Miejskim Centrum Kulturalnym w Lipnie. Przewodnicząca Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Se(a)ns”, którego jest stałą prelegentką i koordynatorką od momentu utworzenia (od marca 2013 roku). Absolwentka Filologii Polskiej na Akademii Bydgoskiej. Dopiero po dziesięciu latach pracy w szkole odkryła w sobie prawdziwą pasję: zamiłowanie do kina i animowania lokalnej społeczności. Nie boi się nowych wyzwań. Prywatnie mama słodkich urwisów. Autorka wierszy i książeczki dla dzieci wydanej przez wydawnictwo „Krukowiak”. Dużo ogląda, pisze, z zachwytem i wzruszeniem patrzy na świat oczami swoich dzieci.

Absolwentka studiów StART w Warszawskiej Szkole Filmowej, filologii polskiej UAM w Poznaniu. Nauczyciel, edukator, trener, a także mentor i kierownik w kursach internetowych. Prowadzi warsztaty z edukacji filmowej i nowych mediów, praktycznego tworzenia filmu animowanego, dokumentalnego oraz fabularnego, organizuje Filmowe Gry Miejskie na terenie w całej Polski. Autorka scenariuszy lekcji filmowych i materiałów edukacyjnych dla PISF, CEO, Fundacji Generator, Akademii Dokumentalnej Against Gravity, Monolith Films, Cinema City, Helios. Prelegentka filmoznawcza Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej, Akademii Filmowej Otwórz Oczy!, Akademii Dokumentalnej, KinoSzkoły oraz Akademii Filmowej Multikina, Cinema City. Członek Zespołu ds. Młodej Widowni SKSiL. Współorganizatorka ogólnopolskiej konferencji filmoznawczej dla nauczycieli Przestrzenie Inspiracji w Lublinie. W 2015 roku otrzymała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii edukacja młodego widza

Absolwentka studiów Praktycznej Edukacji Filmowej „stART” w Warszawskiej Szkole Filmowej. Z wykształcenia animatorka kultury i nauczycielka edukacji filmowej w Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Staszica w Połczynie-Zdroju, liderka Filmoteki Szkolnej w województwie zachodniopomorskim, trenerka w Fundacji Nowoczesna Polska w projekcie Cybernauci, dotyczącym bezpieczeństwa internetowego. Z zamiłowania realizatorka projektów i programów związanych z edukacją medialną i filmową, za które otrzymała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii edukacja młodego widza. Opiekunka międzyszkolnej grupy filmowej Warsztat Filmowy STACH.

Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim, inicjator powstania oraz stały prelegent Dyskusyjnego Klubu Filmowego przy kinie „Janosik”. Współpracownik żywieckiego kina przy imprezach filmowych, edukacyjnych i plenerowych, takich jak Festiwal Górski „Adrenalinium” czy cyklu „Janosik w plenerze”. Stały członek jury podczas debat oxfordzkich organizowanych w ramach Objazdowego Przeglądu Filmów Watch Docs w Żywcu. Od 2016 roku prelegent KinoSzkoły.
Miłośnik gór, interesujący się kinem Sergia Leone i biologią ewolucyjną

Aktorka, absolwentka Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie, studentka Uniwersytetu Śląskiego na wydziale Kultury Mediów, przewodniczka/pilotka turystyczna.

Jako dziecko chciałam być malarką, tancerką, modelką, elektrykiem, sportowcem, prawnikiem, weterynarzem, strażakiem, pogodynką..w końcu życie pchnęło mnie we właściwym dla mnie kierunku, w którym mogę wszystko to realizować, do miejsca w którym mogę pływać w swoich marzeniach bez tchu i opamiętania.Teatr to miejsce gdzie nie ma rzeczy niemożliwych, to piękny nałóg w którym apetyt rośnie w miarę jedzenia..

Główne pasje to góry, antropologia kultury oraz krótkie formy filmowe jakimi są teledyski.

Mam na imię Iwona i od blisko 15 lat pracuje “kreatywnie”z dziećmi, młodzieżą w tym z niepełnosprawnością. Uwielbiam kiedy moje warsztaty/zajęcia ( z szeroko rozumianej arteterapii) rozwijają indywidualne uzdolnienia, pokonują bariery, jednoczą ludzi oraz dają powody do uśmiechu. Moje nowe pomysły “testuje” na córkach i wiele się od nich uczę. Na co dzień mam dużo pozytywnej energii i uwielbiam nowe doświadczenia.

Jestem magistrem Psychologii i doktorantką w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. W swojej pracy naukowej zajmuję się czynnikami wpływającymi na zmianę stereotypów i redukcję uprzedzeń. Poza uczelnią pracuję z dziećmi, co daje mi ogromne zastrzyki energii i za każdym razem uczy czegoś nowego. Jestem prelegentką KinoSzkoły, a także instruktorką narciarstwa. Kocham góry i wspinaczkę, więc wolne chwile spędzam z dala od zgiełku miasta.

Absolwentka kulturoznawstwa, doktorantka na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, związana z Instytutem Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych UŚ. Prowadzi konwersatoria i laboratoria na Kulturoznawstwie i Kulturach Mediów z przedmiotów, takich jak: Strategia, perswazja, argumentacja, Public Relations, Komunikacja wizerunkowa, Zasady komunikowania czy Edukacja medialna. Jej zainteresowania naukowe dotyczą technocodzienności i wpływu mobilnych technologii na użytkownika. Prywatnie miłośniczka jezior, rzek i lasów, z przyjemnością uciekająca poza miasto, gdy to tylko możliwe.

Animatorka, nauczycielka języka polskiego, etyki i podstaw dziennikarstwa, autorka innowacji pedagogicznej dotyczącej pytań granicznych “Patrząc z ukosa”, założycielka i koordynatorka Koła Filmowego WONDERLab. w liceum. Obecnie współpracuje z Uniwersytetem im. A. Mickiewicza w Poznaniu, z Zakładem Literatury XX Wieku, Teorii Literatury i Sztuki Przekładu, gdzie przygotowuje rozprawę doktorską, a jej zainteresowania naukowe dotyczą “disability studies”, “deaf studies”, posthumanizmu i gender. Została wyróżniona w konkursie Nagrody im. I. Sendlerowej „Za naprawianie świata” w 2013 oraz w kategorii “Edukacja młodego widza” za 2014 na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni. Działaczka filmowa, liderka Pracowni Filmoteki Szkolnej na Dolnym Śląsku, liderka Szkoły Tolerancji, ambasadorka Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i trenerka WenDo. Autorka scenariuszy filmowych, recenzji i artykułów naukowych, prelegentka filmoznawcza, mentorka w kursach internetowych, edukatorka i trenerka. Współpracuje z instytucjami i organizacjami pozarządowymi.

Kulturoznawca, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Stypendysta Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2013). Koordynator, wykładowca i współtwórca School of Ideas – nowoczesnego kierunku służącego projektowaniu innowacji społecznych i społeczno-biznesowych. Prowadzący zajęcia w ramach Nowego Filmoznawstwa Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się społeczną i kulturową historią kina (zwłaszcza polskiego) i codzienności, metodologią historii, zagadnieniem materiałów (audio)wizualnych jako świadectw historycznych, problematyką ciała, płci i seksualności, wpływem mediów na pamięć indywidualną i zbiorową, społeczno-kulturowymi kontekstami mediów społecznościowych oraz blogo- i vlogosfery, a także wszelkimi przejawami kultury popularnej. Współpracuje m.in. z Filmoteką Szkolną, Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej, Against Gravity, KinoSzkołą i Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla młodzieży i dorosłych z zakresu edukacji filmowej, medialnej i (pop)kulturowej oraz myślenia projektowego i tworzenia innowacji społecznych. Autor książki „Film – ciało – historia. Kino polskie lat sześćdziesiątych”.

Ukończyła kulturoznawstwo ze specjalizacją filmoznawczą oraz podyplomową Szkołę Kina na Collegium Civitas, prowadzoną przez Krzysztofa Krauze i Joannę Kos-Krauze. Współprowadziła U-jazdowski Kino (dawne Kino.Lab) w Warszawie. Zajmuje się programem filmowym Fotofestiwalu – Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi, selekcjonuje filmy dla WatchDocs – Prawa Człowieka w filmie. W zakresie promocji i programu współpracowała z wieloma instytucjami fotograficznymi (Leica Gallery Warszawa, Fundacja Archeologia Fotografii, niezależni fotografowie). Publikuje teksty dla dzieci w kwartalniku TRZY CZTE RY, teksty o filmie publikowała na łamach Kina, Ekranów, Popmoderny.

Jest absolwentką filmoznawstwa UJ oraz reżyserii i montażu warszawskiej Akademii Filmu i TV. Jest laureatką konkursu scenariuszowego Script Pro oraz stypendystką PISF i Szkoły Wajdy. Pracowała jako asystent producenta i PR Manager przy takich produkcjach, jak „Ja Wam pokażę!”, „Wyślę Wam kartkę”, „Carte Blanche”. Jako edukator filmowy współpracuje z Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym w ramach programu „Wędrujący Filmoznawcy Filmoteki Szkolnej”. Od 2017 r. jest prelegentką KinoSzkoły.

Nauczycielka j.polskiego oraz autorskiego przedmiotu Wychowanie do Twórczości w Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Bytomiu. Absolwentka Filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego oraz Studiów Podyplomowych Praktycznej Edukacji Filmowej stArt! w Warszawskie Szkole Filmowej. Współautorka programu Klasy Aktywności Twórczej realizowanego Gimnazjum nr 1 od 2006 r. Współpracowała z warszawskim Centrum Edukacji Obywatelskiej pełniąc rolę mentora w kursach internetowych dla nauczycieli “Włącz się. Młodzi i media” oraz „Kulthurra!”. Liderka edukacji medialnej CEO. W latach 2010 – 2012 doradca metodyczny zakresu edukacji humanistycznej w Gminie Bytom, w latach 2013 – 2015 koordynatorka sieci „Jak rozwijać myślenie twórcze uczniów?” w ramach projektu „Klucze do sukcesu – nowoczesny system wspomagania szkół i przedszkoli oraz doskonalenia nauczycieli w Bytomiu”. Animatorka kultury. Ekspert w ogólnopolskim programie Bardzo Młoda Kultura, w ramach którego prowadziła szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i animatorów kultury w województwach mazowieckim, wielkopolskim, świętokrzyskim i śląskim. Autorka publikacji i scenariuszy dla nauczycieli z zakresu edukacji kulturowej, medialnej i filmowej oraz licznych wystąpień na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach.

Absolwent historii oraz anglistyki. Od początku swojej pracy zawodowej związany z edukacją, najpierw jako nauczyciel historii i wos w II LO im. C. K. Norwida w Tychach, opiekun szkolnej grupy Amnesty International, sekretarz zarządu polskiej sekcji Amnesty International, potem jako lektor języka angielskiego. Pracując w II LO prowadził szkolną grupę Amnesty International, a dzięki jej działalności, liceum to zostało wybrane (jako jedyna szkoła w Polsce) do wzięcia udziału w międzynarodowym programie amnestyjnym Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka. Edukację zdobywał także m.in. na wydziale aktorskim w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, a obecnie współpracuje z teatrami ulicznymi: Gry i Ludzie z Katowic oraz HoM z Tychów. Zawodowo związany jest z Akademią Językową OpenSchool. Poza edukacją i sztuką, interesuje się ekonomią, polityką i językiem hiszpańskim, a ostatnio zaczął biegać półmaratony górskie i ultramaratony.

Z wykształcenia filmoznawca. Obecnie doktorant na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie zajmuje się badaniem odbioru kina polskiego przez polskich emigrantów. Miłośnik współczesnego kina holenderskiego. Uczestniczył w organizacji kilku konferencji filmoznawczych i medioznawczych. Opublikował kilka artykułów naukowych, między innymi w periodyku „Ekrany”. Drugą dziedziną, w której wykazuje aktywności od lat jest pszczelarstwo, propagując wiedzę o świecie pszczół i ich wpływie na człowieka.

Ilustrator, pisarz, autor komiksów. praelegent

Piotr Olszówka podpisujący swoje komiksy akronimem POL urodził się w 1970 roku w Kielcach, co zdziwiło go tak bardzo, że ciągle poszukuje rzeczy jeszcze dziwniejszych. Nigdy nie wyrósł z zabawy plasteliną, papierem i innymi zabawkami, zmienia tylko jakość i sposób użycia zabawek… .
Bawi się jako autor komiksów i bajek dla dzieci, ilustrator, pisarz, grafik reklamowy, fotograf próbujący zatrzymać czas. Z wykształcenia jest polonistą, byłym szermierzem w średniowiecznym stylu, miłośnikiem renesansowego humanizmu i cudakiem. Prowadził przez kilka lat sekcję szermierki tradycyjnej przy Krakowskim Klubie Szermierzy. W latach 1998-2016 współpracownik “Świerszczyka” (w tym miejscu padają zawsze dwa te same pytania, stąd konieczny jest FAQ: 1. tym dla dzieci, 2. tak, on jeszcze wychodzi). Zilustrował kilkadziesiąt książek… ale nigdy tego nie liczył, bo liczą się te, które dopiero nadejdą.
Pracował jako sekretarz Kotka Mamrotka za wypłatę w pierzu z kurzego ogona, które Mamrotek przywozi ze swoich wypraw, co zmuszało go do rysowania i pisania innych rzeczy takich jak: przygody Bartka i Smoka Chlorofila, bajek dla dzieci i bajek dla dorosłych z cyklu “Królewskie Psy”, których pierwszy zbiorek ukazał się w 2011 pod tytułem “Morrigan”. Jest twórcą Bipermana – geniusza ujemnego pojawiającego się w różnych mądrych książkach, bo nic tak nie pomaga przełknąć rzeczywistości jak odrobina radosnej głupawki. Współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi.
Nadużywany przez kotkę, wyprowadzany na spacery przez psinę, piszący “Kocie opowieści”, “Fizykę psa” i “Metafizykę Kota” oraz historie o Królewskich Psach. Inaczej mówiąc – człowiek pod psem… Jako rozbójnik Pietrek z Annopola prowadził “Spotkania z historią” dla dzieci i młodzieży w szkołach i na imprezach rekreacji historycznej. Wierzy głęboko, że ludzie mają równe żołądki i nierówno pod sufitem. Czci Sokratesa i jego metodę zadawania pytań. Próbuje uczyć się od mistrzów, bo głównie po to wynaleziono Szekspira. Lubi świętą Jadwigę Śląską za jej królewską arogancję i stawianie na swoim. Chodzi boso po śniegu i gorących węglach, żeby upewnić się, że cuda polegają na czymś innym. Mieszka w Krakowie. Przez ostatnie 23 lata nie znalazł powodu, żeby włączyć telewizor. Denerwuje wszystkich…
Pisze dalszy ciąg opowieści o Królewskich Psach. Nie widzi powodów do spisywania swojej biografii, bo wciąż jeszcze żyje.

Najważniejsza moja rola w życiu, to rola mamy. Dzięki temu, że nią zostałam poznałam inny świat. Świat NVC, rodzicielstwa bliskości, edukacji demokratycznej. Dziś oprócz tego, że z wykształcenia jestem bibliotekarzem i pracuje w swoim zawodzie, jestem też prezesem Stowarzyszenia Wolna Edukacja, rodzicem dzieci w edukacji demokratycznej i członkiem społeczności Szkoły Dzikiej. Jestem w miejscu, które mi się podoba i czuję, że jestem szczęśliwa.

Certyfikowany coach, trenerka rozwoju osobistego. Absolwentka Szkoły Pomagania Rodzinie w ujęciu systemowym, Studium Trenerów i Liderów w ujęciu integralnym, zaawansowanych szkoleń Porozumienia bez Przemocy, certyfikowany trener metody Thomasa Gordona, autora „Wychowania bez porażek” i wielu innych pasjonujących szkoleń z obszaru pracy z drugim człowiekiem.
Wielbicielka i praktyk Uważności, na drodze do uzyskania certyfikatu nauczycielskiego Mindfulness.
Prywatnie medytująca mama 13-latka, właścicielka psa i kota, wielbicielka czarno-białej fotografii, parzonej kawy oraz mrożących krew w żyłach kryminałów.

www.liwiapawlik.com

Z wykształcenia socjolożka, z zamiłowania trenerka empatycznej komunikacji i właścicielka emaptycznego przedszkola. Mocno związana z Porozumieniem bez Przemocy. Prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży oraz rodziców pokazując im, jak żyć dostrzegając wzajemnie swoje uczucia i biorąc pod uwagę potrzeby. Największą satysfakcję daje jej praca z dziećmi. Wierzy, że każde z nich ma telent i moc, że wystarczy stworzyć odpowiednie warunki do tego, aby je odnalazły. W obszarze jej zainteresowań leżą tematy z związanie z edukacją alternatywną, komercjalizacją dzieciństwa, pracą z ciałem i seksualnością.

Prywatnie pasjonatka tańca intiucyjnego, kobiecych kręgów, muzyki na żywo i zeszytów. Mama Antka i Igi.

Certyfikowana trenerka NVC, mediatorka i coach.
Prowadząc szkolenia, mediacje czy coaching szuka wraz z swoimi Klientami unikalnego poczucia bycia w harmonii z samym sobą i z innymi, w poczuciu autentyczności siebie jak i troski o innych. Pracuje zarówno z osobami indywidualnymi, jak i instytucjami edukacyjnymi, organizacjami pozarządowymi, jak i firmami.
Ukończyła dwa kierunki z tytułem magistra na Uniwersytecie Jagiellońskim: dziennikarstwo i europeistykę. Na studia te poszła z ciekawości innych ludzi jak i upodobania do zadawania pytań, dociekań, szukania szerokich odpowiedzi.
Wiele swojej ciekawości i uwagi daje tematyce edukacji i pracy w poczuciu wolności i odpowiedzialności dzięki współpracy ze szkołami demokratycznymi jak i firmami, które szukają nowego stylu zarządzania (tak zwane organizacje turkusowe czy samo-zarządzanie przez holakrację).
Ukończyła roczne Studium Porozumienia Bez Przemocy (Nonviolent communication) Marshalla B. Rosenberga (128 godzin, 2008-2009), Intensywny Kurs Mediacji wg Porozumienia Bez Przemocy (172 godzin, 2010-2011-2012), warsztat Wspieranie skutecznej współpracy w organizacjach prowadzony przez Miki Kashtan (16 godzin, 2011). W 2013 roku ukończyła 80 godzin szkolenia “Wykorzystanie metod coachingu grupowego w pracy trenera” (Grupa TROP) oraz 48 godzin szkolenia coachingu opartego o potrzeby Coaching for Transformation. Obecnie rozszerza swoje kompetencje w zakresie pracy z ciałem.
Przeprowadziła ponad 1000 godzin szkoleniowych w różnych środowiskach od biznesu po edukację.
Ponadto jestem założycielką strony dla rodziców o alternatywnych sposobach bycia z dzieckiem – Ekodzieciak.pl, autorką książek, między innymi “Dogadać się z dzieckiem. Coaching. Empatia. Rodzicielstwo.” (CoJaNaTo, 2013).
Studiowała i pracowała siedem lat we Francji, gdzie ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania kulturą na Université Paul Valéry III w Montpellier. Od 15 lat żyje również w dwukulturowej i dwujęzycznej rodzinie, z której bogactw i wyzwań czerpię wiele radości i nauki.
Pracuje w trzech językach: polski, francuski i angielski.
Odpoczywa tańcząc, chodząc po górach czy grając na pianinie. Entuzjazmu i odwagi uczy się od swoich dzieci. Najbardziej w świecie lubi zaczynać nowe wyzwania.

Kulturoznawczyni (ze specjalizacją filmową), edukatorka, trenerka dramy związana ze Stowarzyszeniem Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Tworzy i prowadzi warsztaty edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych z zakresu edukacji kulturalnej i rozwoju osobistego (w tym kompetencji komunikacyjnych), prowadzi też prelekcje na Dziecięcych Uniwersytetach. Pasjonatka kina (szczególnie współczesnego kina polskiego i dokumentalnego), metod aktywnych w edukacji oraz metody Porozumienia bez przemocy.

Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (praca magisterska o cenzurze w polskim kinie w czasach PRL). Ukończyła także organizację produkcji filmowej na Wydziale Radia i Telewizji UŚ, pisząc pracę magisterską o programach informacyjnych w telewizji publicznej i komercyjnej. Od wielu lat współpracuje z gliwickim kinem AMOK w Gliwicach jako prelegentka w ramach Młodzieżowej Akademii Filmowej MAF i Przedszkolnej Akademii Filmowej Pif PAF. Na co dzień uczy języka angielskiego, wykorzystując techniki dramy oraz czerpiąc inspirację z anglojęzycznych dzieł sztuki filmowej. Od 2014 prowadzi zajęcia z dramy w ramach programu matury międzynarodowej w I LO w Gliwicach

W latach 2011 – 2013 miała okazję podzielić się ze studentami pedagogiki Gliwickiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości swoimi doświadczeniami prowadząc ćwiczenia – media w edukacji. W 2011 roku zorganizowała warsztaty aktorskie w języku angielskim w I Szkole Społecznej w Gliwicach. Wyreżyserowane przez nią przedstawienie zdobyło drugie miejsce na VI Przeglądzie Małych Form Teatralnych w Języku Angielskim w Zabrzu. Tym samym, pielęgnuje dawne teatralne pasje, które miała okazję rozwijać w studiu aktorskim Art-Play Doroty Pomykały w Katowicach i Policealnym Studium Zawodowym Wokalno-Baletowym w Gliwicach.

Doktor psychologii, pracownik Instytutu Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Naukowo zajmuje się szeroko rozumianymi różnicami indywidualnymi. Specjalizuje się w adaptacji człowieka do sytuacji ekstremalnych, szczególnie do izolacji polarnej, co stanowi główny nurt jej badań. Pracę naukową łączy z działalnością praktyczną. Od blisko dekady prowadzi warsztaty dla szerokiego grona odbiorców, poprzez które stara się popularyzować naukę. Wraz z Michałem Brolem opracowała autorski program Psychologicznej Pracy z Filmem, który realizowany jest jako fakultet na kierunku psychologia oraz znajduje silne zastosowanie aplikacyjne. Współredaktorka podręcznika “Psychologiczna Praca z Filmem” oraz książki “Człowiek wobec gór”. Współorganizatorka konferencji “Filmowe Psycho-Tropy. Zastosowanie filmów w edukacji i profilaktyce”.

Absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (praca magisterska o wizerunku kobiety w filmach Larsa von Triera), ukończyła też studia podyplomowe z zarządzania kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracuje z dziećmi w każdym wieku: od niemowląt, których mamom pomaga w karmieniu piersią i które wspiera w początkach drogi rodzicielskiej, poprzez dzieci przedprzedszkolne dla których koordynuje zajęcia Klubu Malucha, po dzieci przedszkolne i szkolne, które uczy angielskiego i z którymi rozmawia podczas zajęć KinoSzkoły i KinoPrzedszkola. Bliski jej jest nurt Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienie Bez Przemocy. Jest jedną z dwóch polskich liderek La Leche League – Światowej Organizacji Promującej Karmienie Piersią. Prywatnie mama 9-letniego Aleksandra i 4-letniej Lili. Odpoczywa w lesie, przy książkach, filmach i ciężkiej muzyce.

Absolwent filmoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim oraz szczęśliwy posiadacz absolutorium z reżyserii telewizyjno-filmowej na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego. Po okresie pracy w telewizji od 15 lat związany jest z radiem. Od 1996 roku łączy praktyczny i teoretyczny aspekt tworzenia filmu w ramach edukacji medialnej skierowanej do dzieci i młodzieży. Pierwsze zajęcia prowadził we współpracy z dr Moniką Adamiecką w ramach Akademii Filmowej w chorzowskim kinie „Panorama”. W kolejnych latach realizował projekty edukacyjne zarówno w kinach studyjnych („Wisła” w Brzeszczach, „Gloria” w Bytomiu, „Sokół” w Trzebini, „Casino” w Knurowie), jak i w sieciach kin („Cinema-City”, „Kinoplex”, „Helios” i „Multikino” ). Od 2010 roku jest autorem kolejnych edycji Akademii Filmowej w Teatrze Ziemi Rybnickiej. Od lat współpracuje z gliwickim kinem studyjnym „Amok” jako prelegent w ramach Młodzieżowej Akademii Filmowej. Razem z Justyną Sieradzką-Bizoń i Agnieszką Piotrowską-Prażuch jest współautorem funkcjonującej tam Przedszkolnej Akademii Filmowej. Współpracuje z Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach w zakresie edukacji medialnej. W kinie najbardziej interesuje go człowiek – zarówno ten pokazany na ekranie, jak i widz. Prywatnie, jako tato trójki dzieci, nie ma czasu na nic innego :)

Absolwent krakowskiej PWST im.Ludwika Solskiego, aktor Teatru Zagłębia w Sosnowcu, konferansjer, miłośnik gór i Harrego Pottera.

Lucyna Sapalska – trenerka szkoleń, współpracuje z firmami szkoleniowymi z zakresu animacji czasu wolnego dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych i seniorów. Pilot wycieczek, pasjonatka, podróżniczka, animatorka kultury, kreatorka wydarzeń kulturalnych, wodzirej, konferansjer, animator  imprez firmowych  oraz osób dorosłych i starszych oraz opiekun osób niepełnosprawnych. Brała udział w kilkudziesięciu projektach edukacyjno-animacyjnych  dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych. Śmiało realizuje zajęcia z seniorami poprzez zajęcia integracyjne, zajęcia taneczne oraz  zajmuje się projektowaniem eventów. 

Podczas swoich małych i dużych wypraw po Polsce i Europie animuje różne grupy wiekowe na wyjazdach integracyjnych, wycieczkach szkolnych, imprezach firmowych itp. Uczestniczy w projektach edukacyjnych skierowanych do szkół i przedszkoli  realizowanych w kinach w Polsce oraz prowadzi prelekcje dla dzieci i dorosłych na wyjazdach organizowanych przez fundacje, stowarzyszenia, warsztaty terapii zajęciowej itp. Tworzyć, kreować, inspirować to jest to co kocha najbardziej tym samym zmieniając ŚWIAT NA LEPSZY.